Khamis, 12 Disember 2013

terima kasih

Assalammualaikum
Lama x tulis blog kn? Busy btl aku skg ne sbb byk komitmen itu dan ini. Tapi dlm kebusyan aku tu aku xla lupa makan,mandi dan sebagai nya. Lau tu pn ble lupa mmg busy tahap gila la kn?
Actually kali ne aku mau cta pasal pacik pemandu bas. Napa lak pacik ne jadi main point aku?.
Ok scroll down saja lah and keep reading.
Ok selama aku mula kerja aku p kerja naik bas ja coz aku xda kereta even les
en memandu pn aku xda L. So the best solution adalah naik bas la kn coz it consider cheap & fast as u know kn?

So everyday aku keep jumpa pacik yg sama wlaupun dgn kadar yg sekejap.
Ok dijadikan cerita aku terperasan sorg pacik yg ble d kategorikan sebagai baik sebab apa? Setiap kali penumpang turun dari bas dia akan ucap terima kasih. I know it looks normal tapi ramai kah yg keep on greet TERIMA KASIH?

Tau ka berapa berkesan nya ucapan terima kasih ne bagi suatu benda yg kita dh buat?
Ok lets be simple, bila somebody request for help like ambil kan itu ini @ apa2 la kn, then after kita dh bantu dia ble blah dgn gaya riang ria hari raya tanpa greet TERIMA KASIH @ paling tidak pn just cakap TQ or Thanks maybe? Xsusah sbenar nya dari kita cmna kita mau praktik kn suma tu.
So mula hari ne mari ubah dan mula kan ok?

With love: rahmachie


Tiada ulasan: