Khamis, 19 September 2013

kerja

Assalamualaikum wbt

Hai gorges!  Lama x update blog bh kn? Busy kebelakangan ne urus hal rumah tangga hehe.
Xla, actually aku dpt keja dh hee alhamdulillah..keja apa? Besa-besa ja pn . maklum la belum ada pengalaman kn. Aku keja pembantu akaun.  Bunyi cam pembantu rumah lak hehe.. aku dikhusus untuk bantu suma hal yang berkaitan dengan akaun. Dari hal gaji, belanja, pinjaman aku yang  buat. Tapi khas utk 1 kedai saja coz kompeni  yg besar accaount executive yg buat lau aku yg buat nahas mmg haha.

Ok back to the story. Cmna aku dapat keja ne? sangat la susah sbb apa? Sbb kali ke 3 aku datang interview baru aku di terima. Punya la azab time aku dtg interview tu bukan apa aku ne suda la jarang jalan sendiri kena-kena tempat yang baru aku p lak tu. Dengan keadaan office ne yg susah dapat bas mmg kena hati kena kental aku cakap.

D office ne aku paling muda tau. Suma pun senior umur-umur kakak & a
bang aku lagi. Paling muda pn atas aku tahun 90. Mmg x ngam la kan? So di jadikan cerita aku secara automatik jadi pendiam huuuiii. Padahal mulut mcm murai gila hahaha.

Aku bukan expect pasal gaji aku expect pengalaman ne yg penting. Sebab ngam dgn subjek time aku study dlu. Jadi xsia-sia la kan?. Lagipun masa sekarang ne kemahiran amt-amat di perlukan. Memang byk aku dgr cita bos aku gans la sebab ada kes kena lempar fail la, lempar telefon la mcm org bcinta lak bos ne main lempar-lempar telefon segala. Hurm tapi xpa suma ne cabaran bh kn? Because theres rainbow after rain mah heheheh.. apa pun doakan aku tau! Doakan aku kuat & tabah hadapi suma ne J


Tiada ulasan: