Isnin, 11 Februari 2013

21 years

alhamdullilah genap 21 tahun aku hirup udara percuma ne. terima kasih ya ALLAH sesungguhnya tiada cinta agung selain cinta mu. selama ne jua macam2 hal aku hadapi baik buruk, indah sedih dan berbagai rasa lagi. namun baik atau buruk suma tu jadi kan aku lebih dewasa. aku pernah rasa di puji dan aku perrnah rasa dicaci. tapi ya ALLAH sesungguhnya engkau amat bijaksana dalam menentukan hidup hambamu yang kerdil ini ya ALLAH. tidak dapat ku ungkapkan dengan kata2 bagaimana rasa cintaku terhadap mu. 7 feb 2011 sehari sebelum hari tua aku sahabat aku dari kecil hingga hari ne kami keep together balik tawau . mungkin sukar kamu mau percaya aku dan dia 1 kelas dari tadika, srk, smk dan diploma pun kami duduk 1 kelas yg sama. she is nurain binti samat. dia mau bagi surprise tapi xjadi. dia beli pink pencil case utk aku tapi yg slek nya dia sorok dekat facial towel yg slalu aku guna utk wipe out anything on my face. aku tarik ja towel tu tadaaa aku nmpk la birthday prizes tu .huhu thankx syg. tepat jam 12.08am / 8 feb 2013 aku dapat message dari orang yang btl2 aku syg. he my only one my MR.A .he wish my birthday. at the same time my housemate kak ann kuar dari bilik dia and wish me too  I don’t know why I cried! terharu punya pasal la ne hehe . esok pagi nya aku bangun mcm biasa la lepas solat subuh then iron baju aku mau pi kuliah. dah siap suma I told awal lagi mau mandi bersiap or make breakfast so aku pun dengan hati yang girang membaringi diriku di living room eh eh xpasal2 my lovely sahabat kak noy dtg and hugged me! dia sempat cakap “ chie-chie jarang dah peluk kak noy mcm dulu. full hugged . lau mcm gini kak noy balik lah tinggal hostel mau?” and at the same time aku dapat surprise MANDI TEPUNG !! arghh.. habis kepala ku kena tepung. ne keja c ponk la ne. tapi xble marah. nasib aku blm mandi haha. ingat lagi masa form5 birthday aku kena hari sabtu dan hari tu aku ada extra kelas ( spm lorr ) lepas habis kelas kawan2 pakat angkat kan bag and fail2 aku konon birthday girl so xmau lah aku penat. rupa2nya suma tu helah semata! diorang dah siapkan BELON AIR! . habis basah aku tapi aku xmarah pun malah aku happy sebab diorang appreciate aku . itu lah gunanya SAHABAT kn?. 9.30am aku sampai kelas sebab ada extra class ADVANCED. sebab sir amek BR1M huhui. dalam kelas lak kawan aku c rizainawati bacakan doa buat aku. TQ zai semoga penghijrahan mu membawa seribu 1 makna buat semua. YA ALLAH TERIMA KASIH ATAS SEGALA RASA SAYANG DAN CINTA MU YA ALLAH. SESUNGGUHNYA TIADA CINTA AGUNG SELAIN CINTA MU. 21 AKU HIDUP YA ALLAH ENGKAU LAH YANG PALING SETIA DI SAMPINGKU MEMBERIKU SEGALA BIMBINGAN. ALHAMDULILAH. JADIKAN TAHUN INI LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA. MURAHKAN REZEKI KU, PERMUDAHKAN URUSAN DUNIA DAN AKHIRATKU. DAN KUAT AKU DIJALAN MU YA ALLAH SUPAYA AKU DAPAT BERBAKTI BUAT AGAMA DAN KELUARGA

Tiada ulasan: